איך מייצרים לידים איכותיים?

לידים הם מנוע הצמיחה של כל עסק, ובשפה פשוטה יותר ליד הוא לקוח מתעניין שהשאיר פרטים ועלינו לחזור אליו להמשך טיפול/מכירה. החשיבות של לידים אלה ידועה מראש, מומחי SMPS Marketing מביאים בפניכם את כל הדרכים (ויש לא מעט!) שיאפשרו לכם לייצר לידים איכותיים שישרתו את המטרה.

בעשור האחרון עולם הלידים שינה את פניו, וזאת בשל כניסת הרשתות החברתיות ושלל אפיקי הפרסום הדיגיטליים הנחשבים להרבה יותר מבוקרים. אם בעבר היינו משתמשים בפרסום אופליין, כלומר בשילוט, פלייארים, מודעה בעיתונים וכו', עליהם לא יכולנו לבצע מעקב מסודר, כיום הדבר שונה. כניסת הרשתות החברתיות וגוגל לזירת הפרסום שינתה את התמונה, ומאפשרת לנו ליהנות מפרסום 'מדיד' ואפקטיבי יותר לגיוס לידים. אולם חשוב להבין כי רשת האינטרנט היא זירה תחרותית, ולא כל אפיק פרסום יתאים לכל עסק.

מה זה אומר?

שלפני שיוצאים במסע קמפיינים כדי לייצר לידים איכותיים, חשוב מאוד לבצע אפיון מקיף, על מנת להתאים את אפיק הפרסום לאופי העסק ולתרבות הצריכה של קהל היעד. לדוגמה, ייתכן כי אפיק פרסום כמו פייסבוק יניב לידים איכותיים לחברת קוסמטיקה, בעוד פרסום בגוגל פחות יתאים. מקרה אחר, ייתכן כי פרסום בגוגל יניב לידים טובים יותר לחברת בנייה, בעוד פרסום בפייסבוק לא יניב לה לידים איכותיים.

סוגי קמפיינים ואפיקי פרסום נפוצים לאיסוף לידים

קמפיינים ברשתות חברתיות

רשתות חברתיות הן שם כולל למגוון רשתות שצצו בעשור האחרון כדוגמת פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, סנאפשט, יוטיוב, לינקדאין ועוד. ברשתות אלה ניתן לנהל קמפיינים רווחיים מאוד למגוון שירותים או מוצרים. היתרונות של אפיקי פרסום אלה ידועים, בעיקר בשל יכולת פילוח קהל היעד על פי מגדר, גיל, תחביבים, השקפות פוליטיות ועוד. כמו כן, ניתן לייצר קמפיינים איכותיים מאוד ולעקוב אחר התוצאות ואחוז ההמרה.

פרסום בגוגל

גם פרסום בגוגל מונה מספר אפשרויות כדוגמת קמפיין PPC מוכוון לידים, קידום אורגני, גוגל שופינג, מודעות ועוד. פרסום בגוגל מניב לידים חמים, כיוון שהגולש נמצא במצב תודעתי, הרי הוא ביצע חיפוש אקטיבי (בקידום אורגני וממומן) ולכן הוא מגיע הרבה יותר בשל לרכישה ומוכן לקראת סגירת העסקה. גם כאן ניתן לעקוב אחר התוצאות ואחוז ההמרה (ROI) על ידי הוצאת דו"חות.

פרסום באמצעות תוכן – אאוטבריין וטאבולה

פרסום באמצעות תוכן נחשב לאפיק פרסום איכותי מאוד, ומאפשר לייצר לידים איכותיים של גולשים בשלים לרכישה. הקידום נעשה באמצעות פלטפורמות אאוטבריין וטאבולה המפרסמות כתבות עיתונאיות באתרי חדשות ופורטלים מובילים, כלומר אחרי שהגולש סיים לקרוא כתבה חדשותית, הוא יוכל לקרוא כתבות מכירתיות נוספות כקטגוריית "אולי יעניין אותך עוד". כתבות אלה למעשה 'מבשלות' את הגולש ובסופן הוא יוכל להשאיר פרטים או ללחוץ על לינק ולקבל מידע נוסף בדף נחיתה.

רימרקטינג (פרסום רודף)

רימרקטינג הוא אפיק פרסום מעולה לאיסוף לידים איכותיים. למעשה, במידה וגולש נכנס לכתבה מסוימת או לאתר, הפרסום 'רודף' אחריו במגוון אפיקי מדיה שונים. לדוגמה, אם הגולש חיפש חופשה בחו"ל, הוא יקבל פרסומים של חופשות ביעד שחיפש, כך סביר להניח שאם חיפש דבר מה, הוא בשל לרכישה.

רכישת לידים מחברות חיצוניות

אם תרצו לדלג על תהליך יצירת הקמפיינים ולקבל ישירות לידים איכותיים העונים לדרישות שלכם, תוכלו לרכוש לידים ייעודיים מחברות חיצוניות המעניקות שירותי תיווך לידים, וכך להזרים ריטנר חודשי של לידים על בסיס תשלום בעבור כל ליד. מחיר הלידים משתנה בהתאם לסוג הליד (חם או קר), בהתאם למקור ההגעה שלו (סוג הקמפיין, המידע שהגולש קיבל וכו'), כמו גם על פי הפופולריות של התחום. ישנם לידים הנמכרים בעשרות שקלים וישנם כאלה המגיעים למאות שקלים.

 *****

שתפו:

Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook

רוצים לשתף? >>

Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook

מאמרים אחרונים

פוסטים נוספים