כל מה שצריך לדעת על לידים חמים לעסקים

בעולם העסקי מדברים כל הזמן על איך לגייס לקוחות חדשים באמצעות לידים.

למי שלא מצוי בתחום ניתן סקירה קצרה. ליד (באנגלית Lead) למעשה זה לקוח פוטנציאלי המתעניין בשירות או במוצר כלשהו עבור חברה או עסק מסוים.

לדוגמה ליד לרואה חשבון הוא אדם אשר מעוניין בשירותי ראיית חשבון, עבור עו״ד ליד זה לקוח פוטנציאלי המעוניין בשירותי עו״ד, וכו'

לרוב שמדברים על לידים מתכוונים ללידים איכותיים לעסקים/לקוחות שממש ברגע זה מתעניינים בשירות או במוצר מסויים. 

מטרת מקבל הליד הוא למעשה סגירת עסקה וביצוע מכירה.

איך יודעים אם הלידים טובים או לא טובים?

שאלת השאלות! זרם חזק וקבוע של לידים נכנסים הוא חלק משמעותי וחשוב בכל "משפך מכירות". 

ככל שיותר ויותר עסקים משתמשים בכלי שיווק וקידום דיגיטליים המסייעים ביצירת אותו זרם קבוע של לידים, עולים אתגרים חדשים בתהליכי גיוס הלקוח ובהמרת אותם לידים לעסקאות של ממש.

 ככל שסוגרים יותר עסקאות מתוך איקס לידים שחברה קיבלה, כך הרכישה של הלידים תחשב לכלכלית יותר. נהוג לחשב יחסי המרה בין כמות הלידים לכמות עסקאות שנסגרו בפועל

זה מאוד עצוב להביט על רשימת לידים שלא הפכו לעסקאות. ככל שמוציאים יותר כסף על שיווק דיגיטלי, האינטרס לממש את מירב הפוטנציאל הטמון בכל ליד הופך חזק יותר. 

סינון לידים יעיל – יש דבר כזה

ככל שהפרסום יהיה יותר ברור ומובן לגולש הפניות שתקבלו יהיו איכותיות יותר.

מפרסמים רבים מנסחים מודעות מפתות אך לא אמיתיות על מנת למשוך את הגולש להשאיר פרטים.

במרבית המקרים מודעות אלו גורמות לעבודה מאומצת של אנשי המכירות שלבסוף לא מספקת תוצאות.

הלידים האיכותיים ביותר לבית עסק הם פניות שהגיעו בעקבות המלצה של חבר, מה שנקרא "חבר מביא חבר".

כאשר אנו מקבלים המלצה מחבר, רמת האמון שלנו בבית העסק גבוהה והסיכוי שנסגור עסקה גבוה מאוד

חם קר זה לא רק משחק ילדים

יש הבדל כאמור בין לידים קרים ולידים חמים. נתחיל דווקא מהלידים החמים, לידים חמים הם לידים שגולש משאיר לכם פרטים בתשתיות של העסק באופן ישיר, כלומר ללא מעורבות של גורם צד שלישי או דרך מאגר מידע כזה או אחר. 

בדרך כלל אלה יהיו הלידים האיכותיים ביותר שתוכלו להשיג מבין סוגי הלידים השונים אולם חשוב לחזור אליהם מהר וכל יום שתחכו עם לחזור אליהם ייתכן והם כבר יסגרו עם המתחרים של העסק.

 לידים קרים הם לידים שלא בהכרח מעוניינים במוצר או בשירות של העסק אלא שתוכלו להשיג אותן בדרכים עקיפות. לדוגמה: לקוח המעוניין בשירותי אינטרנט מוזלים, השאיר פרטים בחברה אחת ולא סגר אתה – ייתכן ואותה חברה תמכור את הרשימה של אותם אנשים שלא סגרו אצלם לחברה מתחרה כדי לא לזרוק את הלידים לפח מה שנקרא. 

החברה המתחרה יודעת שהלקוח מעוניין באינטרנט מוזל אבל הוא לא השאיר פרטים אצלה באתר. לכן הוא נקרא ליד קר ויהיה יותר קשה לסגור אותו כלקוח. אפשרות נוספת היא לקנות מאגרי מידע של אנשים בעלי פילוח מסוים שיכולים להוות קהל פוטנציאל למוצר או השירות שלנו ולנסות להתקשר ולעניין אותם.

 לדוגמה: חברות כמו משחקים, רשתות חברתיות וחברות אחרות האוספות מידע על משתמשים ומוכרות את המידע הזה, כאשר החוברות הרוכשות את המידע מתחילות להתקשר אל הלקוחות ולעניין אותם במוצרים שלהם.

אנחנו SMPS Marketing מתמחים בגיוס לידים חמים שמביאים תוצאות

שתפו:

Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook

רוצים לשתף? >>

Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook

מאמרים אחרונים

פוסטים נוספים

איך מייצרים לידים איכותיים?

לידים הם מנוע הצמיחה של כל עסק, ובשפה פשוטה יותר ליד הוא לקוח מתעניין שהשאיר פרטים ועלינו לחזור אליו להמשך טיפול/מכירה. החשיבות של לידים אלה