איך מנהלים דאטה באירגון

מה זה ביג דאטה ואיך מנהלים ביעילות את המידע בארגון?

כל ארגון ובכל סדר גודל צובר מידע ונתונים יום יום, ומנגד ישנם אלפי תכנים המועלים לרשת ומאפשרים לקבל נתונים וידע המשמשים את העולם העסקי. למעשה מידע זה הוא הלב הפועם בכל ארגון ומאפשר בין היתר לזהות מגמות בשוק, לשווק לקהל יעד מדויק, לפרסם בצורה ממוקדת ועוד. אולם, המידע הרב דורש סינון וארגון, מה שדורש פתרונות טכנולוגיים ייעודיים לצורך קיטלוג לשליפת המידע, כאשר פתרונות אלה נקשרים לתחום ניהול דאטה לארגונים.  

מה זה ניהול דאטה לארגונים?

ביג דאטה הוא מושג יחסית חדש בעולם העסקי, שנולד כתוצאה משינויים מהירים שקראו בשוק הפרסום והמידע. למעשה, מדובר על מקורות שונים של נתונים הנאספים למקום אחד, לדוגמה מידע פנים ארגוני שנלקח ממערכות CRM, תיבות דואר ומידע חוץ ארגוני כמו רשתות חברתיות, פורטלים, אתרים שונים ועוד. המידע המדובר למעשה מתממשק למערכת ניהול שנקראת -BI (Business Intelligence) דרכה ניתן לעבד, למיין ולנתח את הנתונים בהתאם לצורכי הארגון.

למעשה, המידע והנתונים שאנו מוציאים ממערכת ה- BI, מאפשרים לכל ארגון לקבל החלטות עסקיות נבונות ולשלוט על כל המידע הקיים, כולל תחזיות הקשורות לפעילות הארגון, מגמות, פרסום והצפי להגדלת הרווחיות. כמובן שאת כל המידע ניתן לסנן לפי שאילתות שונות, לעבד ולנתח את הנתונים לפי הצורך הספציפי של הארגון. על בסיס הנתונים הללו, ניתן לקבל החלטות עסקיות קריטיות, כמו פיתוח מוצרים חדשים, יציאה לקהלים חדשים, ביצוע קמפיינים פרסומיים, דיוור ללקוחות ספציפיים ועוד.

איך מנהלים ביג דאטה ומה חשוב לדעת כשבוחרים מערכת BI?

מהיכן יגיע המידע

לפני שמתחילים, חשוב מאוד לדעת מהיכן נרצה לייבא נתונים למערכת BI. לדוגמה ממערכת CRM, אקסל, מיילים, מערכות לידים ועוד. לפי נתון זה נוכל לתכנן בצורה אפקטיבית את מערכת הביג דאטה בצורה שתשרת אותנו בנאמנות בשעת האמת. כדי שנוכל לנהל מערכת ביג דאטה בצורה אפקטיבית, עלינו לייחס חשיבות לפרמטרים הבאים:  

הגדרת נפח המערכת

ראשית, יש לבחור את נפח המידע שנרצה. מערכת BI מכילה מנוע שתפקידו לאסוף נתונים ממקורות המוגדרים מראש ולפי צרכי הארגון. חשוב לדעת שהנפח משפיע ישירות על מהירות התגובה וקצב ניתוח הנתונים, ולכן חשוב שהנפח יותאם להיקף הנתונים הנצבר.

נתונים זמינים בשעת אמת

עוד פרמטר שיש לתת עליו את הדעת הוא כמה זמן אורך התהליך, לדוגמה האיסוף של המידע מהמערכות השונות בארגון, עיבוד וניתוח הנתונים, ומהו קצב ורציפות העבודה, כלומר האם הנתונים יהיו זמינים לכם בשעת אמת.

קבלת מידע ממקורות מגוונים

חשוב להבין שממערכת BI מגיעים מידע ונתונים ממגוון רחב של פורמטים ותפקידה לקשר בין הנתונים. לדוגמה קבצי וורד, אקסל, מצגות, קבצי שמע, תמונות ומידע לא מובנה. חשוב לוודא שהמערכת יודעת לבצע מיזוג בין הנתונים ולהפוך אותו למידע שימושי לארגון.

דיוק הנתונים ורמת אמינות גבוהה

הנתונים המתקבלים ממערכת BI חייבים להיות אמינים מאוד ולהתאים לשאילתות העסקיות השונות שהארגון דורש, כך ניתן יהיה לקבל החלטות גורליות שונות. זו הסיבה שיש לתת את הדעת על אמינות המערכת על מנת שנוכל להסתמך על המידע המוצג.

אבטחת המידע

כחלק מניהול דאטה לארגונים, יש צורך לדאוג גם לאבטחת המערכת והגנה מפני פרצות אבטחה. כידוע, המידע הנמצא במערכות BI חשוף, שכן זליגתו לידיים עויינות או למתחרים יכול לפגוע אנושות בארגון, וכידוע היו לא מעט מקרים של פרצות אבטחה חמורות. אם כך, יש צורך לגבות את הנתונים באופן תכוף, להגדיר נהלים בקרב העובדים ולבצע איתור לפרצות אבטחה לעיתים קרובות.

על מנת לייעל את ניהול הדאטה הצוות המקצועי של SMPS Marketing מנתח ביחד עם כל לקוח את הדאטה ומביא לשיפור ניכר ולקידום העסק.

שתפו:

Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook

רוצים לשתף? >>

Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook

מאמרים אחרונים

פוסטים נוספים

איך מייצרים לידים איכותיים?

לידים הם מנוע הצמיחה של כל עסק, ובשפה פשוטה יותר ליד הוא לקוח מתעניין שהשאיר פרטים ועלינו לחזור אליו להמשך טיפול/מכירה. החשיבות של לידים אלה