ניהול דאטה חכם לעסקים מתקדמים

המהפכה הדיגיטלית שבה אנו חיים מאפשרת לנו לייצר ולאגור כמויות עצומות של נתונים. בעשור האחרון התפתח המושג של ביג-דאטה – Data Big  – או נְתּונֵי עָתֵק בעברית תקנית. במקור המושג ביג-דאטה מתייחס בעיקר למאגרי נתונים עצומים כל כך עד ששיטות מסורתיות לעיבוד נתונים אינן מתאימות עוד. אולם לאחרונה רבים נוטים להשתמש במושג ביג-דאטה כשם כולל לעבודה עם דאטה ולכל שימוש בטכניקות מתקדמות לעיבוד וניתוח נתונים ללא קשר לגודל הנתונים.

שיווק הוא פעולה חיונית לקיומו של כל עסק, אולם כאשר מבצעים את השיווק בצורה לא נכונה, העלויות שלו עלולות לגבור על התועלות שבו.

אחת הדרכים לייעל ולשפר את תהליכי השיווק השונים בעסק הוא להפוך אותם מבוססי דאטה, כלומר נתונים אמפיריים המתקבלים ממערכות השיווק באשר לדפוסי הפעילות של הלקוחות ו/או נתונים אחרים.

ככל שתהליכי השיווק בעסק מתבססים על מידע איכותי, מהימן, ושלם יותר, כך גדלים הסיכויים שהשיווק יהיה אפקטיבי יותר. ניהול דאטה לארגונים ועסקים הוא דבר פשוט.

מנהלים נדרשים לעקוב אחרי ניהול הנכסים הפיזיים או הווירטואליים שלהם. לפני עידן הביג דאטה, היה מאוד קשה לעשות זאת. כיום אפשר פשוט לקבל נתונים כמעט בכל פרמטר אפשרי כמו תנועה לאתר ולחנויות, מספר סחורות שנכנסו בחודש ורווחים פר תקופה וכך לבצע מעקב יעיל ורחב היקף על פעילות העסק – מכירות, רווחים, שרשרת האספקה ועוד.

איך מנהלים את הדאטה בצורה חכמה?

 על מנת לנהל בצורה חכמה את המידע שצברנו יש לדעת כמה דברים חשובים על מנת להבין את התהליך

איתור נתונים

חשוב להצטייד בפלטפורמות לאיתור נתונים בדרכים חכמות.חשוב לאתר את הנתונים הרלוונטיים מבין כל הנתונים המהווים בסיס לקבלת החלטות עסקיות. כמו כן, ניתוח נתונים להפקת תובנות קונקרטיות

אינטגרציה בין נתונים

למנהלים חשוב לבחון כיצד פעילות עסקית כלשהי השפיעה על מכירות, רווחי החברה וכדומה. בעבר אפשר היה לאמוד השפעה קצרת טווח או נקודתית בלבד, אבל כיום עם אינספור אפשרויות לאינטגרציה בין נתונים, ניתן לבחון השפעות ארוכות טווח והשפעות משולבות. כלומר, כיצד מבצע מסוים השפיע על לקוחות ותיקים לאורך תקופה וגם על לקוחות חדשים באזורים גיאוגרפיים שונים ברחבי הארץ.

אין ספק שנתונים הם נכס אבל כדי להפוך אותם לערך עסקי – יש להשתמש בהם בדרכים חכמות. באמצעות עיבוד מתקדם של נתונים, תוכלו לקצר תהליכים, לבסס החלטות ולהשיג תוצאות טובות יותר בזירה העסקית.

איך מפיקים תובנות ומקדמים את העסק?

תהליך קבלת החלטות שמבוסס על ניתוח שוטף של הנתונים של העסק מייצר מבטיח החלטות חכמות יותר וטובות יותר, נסמכות על נתונים ועל ידע. החלטות כאלה מהירות יותר, מבוססות יותר, וניתנות לבדיקה ושיפור מאחר והתהליך מובנה ושקוף.

אבל להפיכת חקר הדאטה לנורמה יש בונוס נוסף: סביבה שמקיימת ניתוח נתונים שוטף מאפשרת ניהול שעושה שימוש גם בהחלטות ספונטניות, אינטואיטיביות! 

אלה הן החלטות שמתקבלות במהירות ובקלות, לכאורה באופן אינטואיטיבי, אבל למעשה הן נשענות על כל הנתונים שראיתם, והידע שנצבר לכם

נתונים המתקבלים בזמן אמת (Real Time) ובזמן הנכון, יכולים להעניק לארגון יכולת ניבוי משמעותית לגבי טרנדים ומגמות שמתרחשים כרגע בסביבה החיצונית והפנימית של הארגון, מה שיאפשר לו יכולת תגובה מהירה יותר לכל איום או הזדמנות.

הנתונים עוזרים למנהלים לקבוע תמחור נכון לכל לקוח. יש לזכור שכל לקוח או ליד פוטנציאלי משאיר אחריו שובל של דאטה יקר-ערך המצביע על ההעדפות, הטעמים והכוונות לגבי המוצר או מוצרים דומים בשוק. 

רק באמצעות ניתוח מידע יוכלו המומחים של SMPS Marketing להציע מוצרים מתאימים, היכולים לענות להעדפה כזו או אחרת של הלקוח, וחשוב לא פחות, לדעת מתי ללקוחות של העסק יש כוונת קנייה/נטישה חזקה ולהגיב בהתאם.

 

שתפו:

Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook

רוצים לשתף? >>

Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook

מאמרים אחרונים

פוסטים נוספים

איך מייצרים לידים איכותיים?

לידים הם מנוע הצמיחה של כל עסק, ובשפה פשוטה יותר ליד הוא לקוח מתעניין שהשאיר פרטים ועלינו לחזור אליו להמשך טיפול/מכירה. החשיבות של לידים אלה