טיפים לטיפול בלידים

5 טיפים מעולים לטיפול בלידים חמים לעסקים

כל עסק מכיר את התחושה המופלאה של קבלת לידים. לאחר עבודה קשה של שיווק ופרסום, פתאום הלידים מתחילים לזרום… אולם, לצד ההרגשה המופלאה הזאת, יש צורך לייצר מבנה יציב לטיפול אפקטיבי בלידים, על מנת להפוך כמה שיותר לידים ללקוחות משלמים. צוות המומחים של SMPS Marketing כאן כדי לתת לכם טיפים מעולים לטיפול יעיל בלידים.

מהם לידים חמים?

לידים הם האוויר לנשימה של כל עסק – בכל סדר גודל. הם למעשה פרטים של לקוחות פוטנציאליים (כדוגמת מייל, טלפון, שם וכו') אשר מתעניינים בשירות או במוצר של העסק. אותם לידים יכולים להגיע ממקורות שונים, לדוגמה כתוצאה מחשיפה לפרסום ממומן בגוגל או ברשתות חברתיות, מתנועה אורגנית, מפה לאוזן, מרכישת לידים מחברות ייעודיות, מכנסים עסקיים ועוד.

טיפול בלידים, הוא למעשה השלב הבא והקריטי, במיוחד כאשר מדובר בלידים חמים הדורשים טיפול יעיל ומהיר, פן הלקוח הפוטנציאלי ימשיך במסע החיפוש ויפנה למתחרים. לשם כך, עלינו לעבוד מראש על פי מתודות עבודה מוקפדות שמטרתן לבצע פנייה חכמה ללקוח הפוטנציאל, למסור מידע רלוונטי, להזמין פגישה ו/או להניע לפעולה וכמובן להישאר בקשר רציף עם הלקוח עד להשגת המטרה.

איך עושים את זה בצורה מקצועית?

#זמן תגובה מהיר

זמן תגובה הוא בהחלט אחד הגורמים המשפיעים על סגירת העסקה, בעיקר כאשר מדובר על לידים חמים, כלומר גולש הנתקל בפרסום, השאיר פרטים וממתין ליצירת קשר. חשוב להבין שבשלב זה הלקוח הפוטנציאלי זקוק לשירות/למוצר, וככל שתקדימו, כך הסיכוי שלכם לסגור את העסקה יגדל. דבר נוסף, ייתכן כי הלקוח השאיר פרטים בכמה מקומות (בעיקר בפרסום שהגיע דרך קידום ממומן בגוגל), ולכן מי שיקדים יזכה בלקוח.

בכל מקרה, השתדלו לחזור ללקוח תוך 24 שעות ואפילו פחות. אם לא ניתן לחזור במיידי, שלחו הודעה/מייל. עוד משהו, זכרו שהלקוח בודק את רמת השירות או הזמינות שקריטית להמשך העסקה, במיוחד במתן שירותים מתמשכים. 

#מעקב מסודר עם מערכת אוטומציה חכמה

עבודה עם מערכת CRM מתקדמת משנה את כל התמונה, ולכן חשוב להשקיע במערכת ייחודית המתאימה לאופי פעילות העסק, הן ברמה של שיווך המשימות לנציגים הרלוונטיים, ביצוע מעקב, תשלומים אוטומטים ועוד. כיום יש לא מעט חברות המשווקות מערכות חכמות, אך האתגר הוא לרכוש מערכת שתואמת לפעילות הארגון. בכל מקרה, זכרו שהבסיס להצלחה הוא ניטור ושליטה על מקורות ההגעה הלידים, כך תוכלו לטפל בהם בדרך המתאימה למקור ההגעה, וזה כבר מוביל אותנו לטיפ הבא.

#טיפול ייעודי המתאים למקור הליד

דרכי הטיפול בלידים חייבים להיות מותאמים לפי מקור הליד, כלומר מאיזה אפיק פרסום הוא הגיע. למה? כיוון שלדוגמה לקוח שמגיע מפרסום ממומן בגוגל, הוא כבר נמצא במצב תודעתי שונה לגמרי מלקוח שהגיע דרך פרסום בפייסבוק. גולש שחיפש באופן אקטיבי שירות או מוצר בגוגל, מגיע הרבה יותר בשל, לעומת גולש שנתקל במודעה בפייסבוק שעניינה אותו בדיוק. בשורה תחתונה, עליכם להתאים את הטיפול ותסריט השיחה לפי מקור הליד.

#תסריט שיחה מסודר

עוד פרמטר קריטי הוא תסריט שיחה. פעמים רבות עסקים בונים תסריט שיחה תבניתי, אולי כזה שדלו מהרשת, אך חשוב להבין שכל תסריט שיחה חייב להתאים לאופי השירות, סוג הלקוח וכמו שאמרנו גם למקור הליד. כמו כן, צריך להבין שהתסריט לא יכול להיות 'רובוטי', אלא יש להדריך את נציגי המכירות להשתמש בו בחוכמה, לעקוב אחר השיחות על ידי האזנה מדגמית ולייצר משובים בהתאם.

#סיוע של יועצים בתחום

וזהו הטיפ החשוב ביותר. פעמים רבות עומס הלידים יכול להוות קושי אם לא עובדים על פי מתודות עבודה מוקפדות, למעשה אם לא מטפלים נכון בלידים פשוט זורקים את כספי הפרסום לפח. ייעוץ וליווי למוקדי טלמרקטינג על ידי מומחים בבניית תהליכי מכירה, יכולים להיות לעזר רב ולסייע רבות בבניית מתודות עבודה מוקפדות הדרושות לתהליך הטיפול בלידים חמים. שירות זה כולל ליווי מקיף החל מבחירת מערכת CRM, תסריטי שיחה, אופן הטיפול בלידים, ניתוח שיחות מכירה, הוצאת דו"חות ובעיקר רצון להפוך כמה שיותר לידים חמים ללקוחות משלמים.

שתפו:

Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook

רוצים לשתף? >>

Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook

מאמרים אחרונים

פוסטים נוספים

איך מייצרים לידים איכותיים?

לידים הם מנוע הצמיחה של כל עסק, ובשפה פשוטה יותר ליד הוא לקוח מתעניין שהשאיר פרטים ועלינו לחזור אליו להמשך טיפול/מכירה. החשיבות של לידים אלה